Reviews Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche)

25 April 2014

Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche)
8.3
Reviews Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche)
An der Frauenkirche, 01067, Dresden

Do you want to know what others thought of Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche) in Dresden? On this page you can take a look at reviews of Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche).
Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche) scores a 8.3 out of 10, based on 14 reviews
Are you curious about what other people thought of Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche) in Dresden? Take a look at the reviews of Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche) on this page. You can view 21 holiday photos regarding Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche). - - -

1 2 next

There are 14 reviews of Onze Lieve Vrouwekerk (Frauenkirche)

With partner, April 2014
"Interessant bouwsel met heftig verleden"translate
JJ

10/04/2014 ook dit moet je gezien hebben.

With partner, December 2013
Carlaatje

09/01/2014 zeker een bezoek waard. Lijkt meer op een theater van binnen.

With partner, October 2013
"Prachtige kerk met geschiedenis"translate
love_odh

07/11/2013 Prachtige kerk die geheel weer opgebouwd is nadat deze in 1945 verwoest is. Ontzettend mooi van binnen. Echt een aanrader om heen te gaan. De entree is gratis en vaak staat er een lange rij voor de deur. Je kunt ook bovenop de kerk maar daarvoor moet je betalen en ook daar staat een lange rij. Wij zijn de volgende ochtend vroeg teruggegaan en toen konden we zo doorlopen. Een fantastisch uitzicht boven.

Family with young children, July 2013
"Ook mooi gerestaureerd"translate
w

27/10/2013 Prachtig interieur. De kerk heeft echter wel beperkte openingstijden waar je even alert op moet zijn

With partner, 2013
"Mooie kerk"translate
Linda

23/02/2013 Mooi vormgegeven kerk in Dresden.

Friends, August 2012
nicowim

14/09/2012 Zwaar beschadigd in de 2e wereldoorlog maar weer in oude barokke luister hersteld. Lijkt binnen wel wat op een schouwburg (vele balkons).

Group trip, 2012
"Indrukwekkend"translate
Annigje

22/08/2012 Gaaf om de kerk te zien. De toegang is gratis in de centrale hal. Als je naar boven wil om vanuit de toren de stad te bekijken, dan moet er betaald worden. De kerk wordt wel een beetje commercieel uitgebuit met de kaarsen verkoop van € 2,- mocht je een kaarsje willen aansteken.

Family with older children, August 2012
Jolande Elzinga

31/08/2012 een schitterende en indrukwekkende kerk. Geheel vrij te bezichtigingen, in de zomermaanden voortdurend concerten

With partner, July 2012
"Symbool van Dresden"translate
Rinus

29/07/2012 Gelegen aan de Neumarkt is deze uit de as herrezen kerk het symbool van de stad, niet alleen uiterlijk is het gebouw van grote schoonheid, ook het interieur zal menigeen versteld doen staan.
Bij goede weersomstandigheden is het aan te raden om naar de 95 mtr. hoge koepel te gaan, deels kan dit per lift, het laatste stuk in de koepel kent echter nog enkele vrij smalle, steile trappen, eenmaal aangekomen bij de lantaarn op de koepel heeft men een verbluffend mooi uitzicht over de stad en de Elbe rivier.

With partner, July 2012
"Frauenkriche"translate
Frans Dekkers

23/08/2012 Deze kerk is pas 10 jaar klaar na restauratie, of beter gezegd, herbouw. Dat maakt tevens de sfeer onecht. Een barok altaar uit deze eeuw heeft niet de uitstaraling van een altaar uit de barokperiode. Steriel, maar als monument van een platgebombarderde en herstelde stad toch de moeite waard.

1 2 next

What do you think of in-flight food?